superhorses

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

allt o inget.

Av Jacquline Carlström - 2 maj 2012 22:33

Berätta aldrig om hur det gick på hoppträningen innan ikväll!


Nelli va duktig, bara anmält springi..

Jag har liksom så svårt att samla ihopa henne ibland..

o sen har hon kommit på att hon kan dra ner huvudet mitt i allt ......

Så jag åker som en vante efter henne, då sa Ann-Louise att jag måste säga till henne direkt!

Ibland låter jag det gå för långt o bara hänger med när hon drar, det ser ni säkert på filmerna när hon drar ner huvudet!


Jag är alldeles för snäll mot min lilla busponny ibland, det erkänner jag.

Jag säger alldeles för sällan till henne ordentligt! Jag låter hon göra det hon själv vill.

Jag vissar inte att det är JAG som bestämmer!!!

I vissa läge är det hon som är bossen , som i hoppningen !


Jag är alldeles för feg i vissa situationer.

Jag vågar inte rida på henne, så mitt i allt så slutar jag rida henne..o då rider jag oftas på ett galoppsårång förlite (det ser ni också på en av  filmerna), jag MÅSTE börja lita på Nelli nu, jag kan inte sitta där uppe på hennes rygg o bara fega mig fram, det går INTE!


Sen sitter jag gärna o håller henne in på hindert, för jag blir så osäker när nelli bara springer!


ibland känner jag mig så kass , så kass asså ..:/

Men jag ska inte ge upp nu..jag kämpar vidare helt enkelt!


 

Men förövrigt gick det bra!

det som är så positivt med Nelli är att hon ställer upp i ALLA Läge.

Precis alla, hon hoppar allt man styr på. Därför tvekar jag aldrig när jag hoppar henne:P

Hon har verkligen fått upp mitt självförtroende stort <3

Trots allt så älskar jag henne oändligt mycket, hon betyder allt för mig, verkligen! <3


Detta va ett inlägg om allt o ingenting, inget intressant för er att läsa, kände bara att jag va tvungen att skriva av mig!

nu ska jag sova, godnatt sötisar!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline Carlström - 17 juli 2012 21:27

Linn här ;D

...

Av Jacquline Carlström - 17 juli 2012 15:58

Hej

Av Jacquline Carlström - 17 juli 2012 15:47

Ville bara testa att blogga på bloghplatsen med min iPhone :) Kom ihåg:::: besök min nya blogg: www.jacqulinesliv.blogg.se ...

Av Jacquline Carlström - 18 juni 2012 22:12


ska påminna er om att jag har bytt blogg till http://jacqulinesliv.blogg.se så kolla gärna den!   ha det jätte bra, / Jacquline   såhär ser jag ut nuförtiden ;) haha ...

Av Jacquline Carlström - 8 maj 2012 21:51

http://jacqulinesliv.blogg.se/   den är ännu inte riktigt klar, men släpper den nu allafall :) ...

Presentation


Hej!
Jag som driver denna bloggen heter Jacquline och jag är 12 år!
Jag har två hästar som heter Starrise o Ängsgårdens Nelli. :)
Läs om oss i denna bloggen o lämna gärna en kommentar efter dig! :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Lite
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards